SV: Visborg är nu visuell på Marintraffic
« Svar #30 skrivet: 27 mars 2018, 22:18:57 »
Tro att dom ska"måla"fönsterraderna svarta som på de nuvarande?/Ulf
SV: Visborg är nu visuell på Marintraffic
« Svar #31 skrivet: 27 mars 2018, 22:52:12 »
Tro att dom ska"måla"fönsterraderna svarta som på de nuvarande?/Ulf

Ja så är det på skisserna, förutom hytt/kupéfönstren på däck 8 o 9
SV: Visborg är nu visuell på Marintraffic
« Svar #32 skrivet: 28 mars 2018, 11:04:41 »

Av bilden att döma ser det ut som om färgsättningen av skorstenen blir enligt de första skisserna. På Destination Gotlands hemsida finns skiss med helröd skorsten. Vill minnas att Hela Gotland skrev en artiklel om detta.

https://www.destinationgotland.se/sv/om-oss/destination-gotland-ab/pressrum/visborg/
*
SV: Visborg är nu visuell på Marintraffic
« Svar #33 skrivet: 29 mars 2018, 15:12:51 »
Gotlandsbolaget måste EXTREMT nöjda med SF 1500 fartygen som trafikerat i över 15 år vid det här laget. Skillnaderna mellan nybyggnationerna och dom existerande SF 1500 är ju nästa inga alls förutom framdrivningen(gas) Bryggans glaspartier är lite modernare och större,hytterna är placerade akteröver och en ett extra däck för pax föröver har kommit plus någon form av inglasat utedäck högst upp.Som sagt, SF 1500 tycks vara ett koncept som Gotlandsbolaget är riktigt nöjda med och även resenärerna. Det klaga man hör handlar ju mest om prissättningen på resorna..
SV: Visborg är nu visuell på Marintraffic
« Svar #34 skrivet: 29 mars 2018, 17:46:55 »
Gotlandsbolaget måste EXTREMT nöjda med SF 1500 fartygen som trafikerat i över 15 år vid det här laget. Skillnaderna mellan nybyggnationerna och dom existerande SF 1500 är ju nästa inga alls förutom framdrivningen(gas) Bryggans glaspartier är lite modernare och större,hytterna är placerade akteröver och en ett extra däck för pax föröver har kommit plus någon form av inglasat utedäck högst upp.Som sagt, SF 1500 tycks vara ett koncept som Gotlandsbolaget är riktigt nöjda med och även resenärerna. Det klaga man hör handlar ju mest om prissättningen på resorna..

Disponeringen av restaurangtorget och borttagandet av ekonomiplatser i detsamma är ytterligare en stor förändring, även utförandet av djursalongen där man tagit tillvara synpunkter och önskemål under den tid Visby o Gotland använts.

Prisbilden styrs ju till stor del av statens subventionsgrad på samma sätt som Norrlandstågen tillsammans med utbudskravet med minst tre avgångar dagligen utom lördagar året om
SV: Visborg är nu visuell på Marintraffic
« Svar #35 skrivet: 29 mars 2018, 18:13:12 »
En fråga, ska dom köra med 6st färjor när Visborg och Tjelvar är levererade eller ska dom sälja några av dagens färjor?
SV: Visborg är nu visuell på Marintraffic
« Svar #36 skrivet: 29 mars 2018, 18:17:42 »
En fråga, ska dom köra med 6st färjor när Visborg och Tjelvar är levererade eller ska dom sälja några av dagens färjor?

Avtalet är ju på 3 SF 1500 varav en LNG men om det sedan blir två LNG är ju också möjligt.
Om Västervikslinjen blir kvar blir ju också en av småbåtarna också kvar men det ligger ju utanför avtalet.
*
SV: Visborg är nu visuell på Marintraffic
« Svar #37 skrivet: 11 april 2018, 18:50:50 »
Enligt marinetraffic så har Visborg varit och nosat på 10 knop (9.2knop exakt) under provturen. Eldar man pannan med mossa? Kineserna tycks bygga färjor i slowmotion...
SV: Visborg är nu visuell på Marintraffic
« Svar #38 skrivet: 11 april 2018, 18:59:38 »
Har jag missat något väsentligt, vad gäller Visborg? Vilka Pannor???
*
SV: Visborg är nu visuell på Marintraffic
« Svar #39 skrivet: 11 april 2018, 19:23:46 »
Har jag missat något väsentligt, vad gäller Visborg? Vilka Pannor???
Ett ironiskt lite skämt bara, jag vet att det är LNG drift...
SV: Visborg är nu visuell på Marintraffic
« Svar #40 skrivet: 12 april 2018, 07:33:06 »