Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - MH

Sidor: [1] 2 3 ... 10
1
Färjor / SV: Visborg är nu visuell på Marintraffic
« skrivet: 20 juni 2018, 17:29:11  »
Intressant. Vad har propellerbytet föranlets av? Har Visborg inte levererat i fart eller är det vibrationer?

2
Färjor / SV: Visborg är nu visuell på Marintraffic
« skrivet: 20 juni 2018, 13:35:54  »
Hon har inte rört sig på över 1månad efter provturen. Visborg borde väl snart börja på att röra sig mot Europa eller blir hon kvar 2018 ut?

3
Färjor / SV: TallinkSilja överväger nytt fartyg
« skrivet: 17 juni 2018, 07:22:21  »
Star får man bra betalt för som delfinansiering av Megastar2. Så är det säkert upplagt..

4
Färjor / SV: Hammerodde såld till Stena!
« skrivet: 13 juni 2018, 16:03:12  »
Hamrodde ska tydligen få ett Stena namn, här kommer ett förslag
Stena Plåtlådica...

5
Färjor / SV: Finnswan (bildlänk)
« skrivet: 20 maj 2018, 18:48:30  »
Kan man boka en dygnskryssning utan bil på Finnswan? Går det att resa överhuvudtaget utan bil på henne?

6
Färjor / SV: Visborg är nu visuell på Marintraffic
« skrivet: 20 maj 2018, 06:50:46  »
Över trettio knop på andra provturen enligt denna artikel:
http://www.eworldship.com/html/2018/NewShipUnderConstrunction_0514/139107.html

/Andreas
Tack för infon, det låter ju riktigt bra...

7
Färjor / SV: Viking Grace Rotor segel.
« skrivet: 19 maj 2018, 21:51:24  »
Tydligen måste fartyget ligga still för att rotorseglet ska repareras eller skall det plockas ner? Det lär visa sig på måndag kväll

8
Färjor / SV: Visborg är nu visuell på Marintraffic
« skrivet: 19 maj 2018, 08:45:03  »
Vad jag kan se enligt dom AIS uppgifter som finns har Visborg under provturerna som max nått 26knop. Nu tycks hon vara på dock igen. Fortsättning följer...

9
Färjor / SV: Viking Grace Rotor segel.
« skrivet: 17 maj 2018, 11:08:35  »
Hur fartygen ser ut kan ju tyckas vara sekundärt men nu rör sig Viking Grace och det kommande nybygget i visuellt känsliga miljöer och att då ha ett yttre som påminner om ett kärnkraftverk eller liknande är ju galet. För min personliga del som färjenörd och estet hoppas jag att rotorseglet plockas ner
I visuellt känsliga miljöer är det nog betydligt mer än det nya rotorseglet som stör med dagens enorma färjor och kryssningsfartyg!
Jo visst är det så men man behöver ju inte förvärra utseendet till något som hör hemma på ett industriområde. Nybygget från Kina blir ju enligt renderingen någon ännu värre men utan rotorn ett rätt snyggt fartyg

10
Färjor / SV: Viking Grace Rotor segel.
« skrivet: 16 maj 2018, 04:53:45  »
Hur fartygen ser ut kan ju tyckas vara sekundärt men nu rör sig Viking Grace och det kommande nybygget i visuellt känsliga miljöer och att då ha ett yttre som påminner om ett kärnkraftverk eller liknande är ju galet. För min personliga del som färjenörd och estet hoppas jag att rotorseglet plockas ner

11
Färjor / SV: Viking Grace Rotor segel.
« skrivet: 13 maj 2018, 06:27:45  »
Det får väl räknas som inkörningsproblem men i ärlighetens namn så hoppas jag att projektet är icke ekonomiskt försvarbart med tanke på att Viking Grace ser rent för jävlig ut. Hon är idag med rotorn världens absolut fulaste färja..

12
Färjor / SV: Vikings nybygge till svenskarna.
« skrivet: 07 maj 2018, 19:02:18  »
När kan det dyka upp en däcksplan och annat godis tro? Kölsträckning borde väl ske om några månader i Kina eller är det förseningar? Viking Line har ju klagat på en seg start.

13
Färjor / SV: Viking Grace Norse power i bruk
« skrivet: 30 april 2018, 16:06:52  »
Läste i Svensk Sjöfarstidning att Viking Grace enligt befälhavaren satt nytt hastighetsrekord förra veckan efter monteringen av rotorseglet.Hur fort det gick förtäljer dock inte historien men om någon vet kanske man får den infon

14
Färjor / SV: Visborg är nu visuell på Marintraffic
« skrivet: 30 april 2018, 10:57:07  »
Visborg är enligt marintraffic ute på tur, tills dags dato har Visborg kommit upp  i14.5 knop enl marintraffic efter tre veckors tester,det går långsamt men framåt.Det är väl meningen att det LNG drivna fartyget ska ha liknande fartresurser som dom nuvarande SF1500

15
Färjor / SV: M/S Skåne och vägglöss
« skrivet: 28 april 2018, 22:36:18  »
Man vill ju inte veta vem som legat i hyttbädden före.Nä fy fan,det blir ingen kryssning det här året heller efter den här infon

Sidor: [1] 2 3 ... 10