Tror ni på det här?
« skrivet: 25 oktober 2017, 22:17:01 »
Det låter lite för bra för att vara sant

https://www.vikingline.se/kontakt/jobb/ombord/
SV: Tror ni på det här?
« Svar #1 skrivet: 26 oktober 2017, 03:14:52 »
Nej. Det finns väl ingen som är så dum och tror på detta
« Svar #2 skrivet: 26 oktober 2017, 07:05:27 »
Nej. Det finns väl ingen som är så dum och tror på detta
Vad är det man inte ska tro på?
*
« Svar #3 skrivet: 26 oktober 2017, 09:04:51 »
Det är ju ingen på filmen som ljuger det minsta. allt är ju sant  det som sägs. Mycket lämnas givetvis osagt också gällande regler och förordningar och i tax-freen t.ex där man har ett otroligt tryck att sälja, säljer man inte får man inte fler arbetspass osv.
men absolut ska man tro på det som sägs även fast man givetvis också ska förstå att det är en rekryteringsvideo där man givetvis använder lite "salt och peppar" för att få det att låta som en dröm.. Men några direkta lögner fanns det inte.

/Tuvv
« Svar #4 skrivet: 26 oktober 2017, 11:02:23 »
Ganske ironisk at det nederst på siden står:
"Det finns inga lediga tjänster att söka"
 :P :P :P
« Svar #5 skrivet: 26 oktober 2017, 13:25:51 »
Ganske ironisk at det nederst på siden står:
"Det finns inga lediga tjänster att söka"
 :P :P :P

Hehe ja det är väl mest inför sommaren man ser att dom söker massa personal men man ser aldrig typ Kapten sökes :P
« Svar #6 skrivet: 26 oktober 2017, 13:58:50 »
Det här är väl en rätt så bra rekryteringsvideo. Den har ju till syfte att locka till sig nya medarbetare, med ett större urval får man dem man helst vill ha. Det är ju klart man lyfter de positiva sidorna när man vill locka folk. Ja jag tror på filmen med utgångspunkt från dess syfte.
Fredrik Ahlman
« Svar #7 skrivet: 26 oktober 2017, 14:24:19 »
Tror det stämmer rätt bra. Brukar vara så att man tar ett kortidsvik/säsongsanställning, sedan blir det mer och mer... Tillslut är man "fast" resten av livet.. ;)
De som var fastanställda varnade ibland mig när jag var ung och pluggade, jobbade extra helger, sommar och jul och liknande. Jag gillade jobben i intendenturen, och hade egentligen inte haft något emot att stanna kvar.
« Svar #8 skrivet: 26 oktober 2017, 15:00:11 »
Tror det stämmer rätt bra. Brukar vara så att man tar ett kortidsvik/säsongsanställning, sedan blir det mer och mer... Tillslut är man "fast" resten av livet.. ;)
De som var fastanställda varnade ibland mig när jag var ung och pluggade, jobbade extra helger, sommar och jul och liknande. Jag gillade jobben i intendenturen, och hade egentligen inte haft något emot att stanna kvar.

Ja intendent verkar va ett trevligt yrke.
« Svar #9 skrivet: 26 oktober 2017, 15:34:55 »
Vac skulle vara osant? Alla företag försöker väll visa en positiv bild av sig själva, som kanske inte är hela bilden men, är väll inget spm är direkt fel?

Sedan kanske jag själv skulle tycka att köra finlandsfärja känns otroligt monoton och trist men, är väll ett rätt bra ”familjejobb” om man inte vill vara borta långa pass?
*
« Svar #10 skrivet: 27 oktober 2017, 19:41:49 »
Nä jag fattar inte heller vad det är man inte ska tro på ????