*

Danne73

• 6
  • En dag till havs...är en bra dag.
    • Visa profil
Nyheter om Stena Danica
« skrivet: 17 oktober 2017, 12:37:19 »
Någon som vet något om vad som presenterades om Stena Danica igår?
När dom visar bilder på nya Ro-Pax fartyg blir då jag väldigt nyfiken.
Finns ett inlägg på deras Instagram (stena_danica)från igår om detta.

https://www.instagram.com/p/BaTdcXSh8CF/
« Senast ändrad: 17 oktober 2017, 12:39:01 av Danne73 »
SV: Nyheter om Stena Danica
« Svar #1 skrivet: 17 oktober 2017, 14:30:49 »
Vad som presenterades vet jag inte.

Stena själva säger på sin Facebooksida att en ny lekavdelning ska byggas som ersättning för ytan som blev en Outlet. Jag har någonstans läst att en ny bar ska byggas, men kan inte bekräfta uppgiften. I en GP-artikel tidigare i år skrevs att Danica och Jutlandica skulle förbättras så att fartygen i sig blev mer attraktiva att resa med. I aktivitetskalendern som jag fick med posten, fanns ett varvsbesök inlagt under november, men det verkar inställt. Kanske bygger man om under drift istället.
*

Danne73

• 6
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 17 oktober 2017, 22:43:47 »
Tack för ditt svar  :)  Bra att dom tar bort den där outleten, det kändes direkt att det skulle bli en flopp. Bättre att ha detta utrymme till barnfamiljer så det inte blir sånt spring på båten. Ska bli spännande att se hur slutresultatet blir.
Vad som presenterades vet jag inte.

Stena själva säger på sin Facebooksida att en ny lekavdelning ska byggas som ersättning för ytan som blev en Outlet. Jag har någonstans läst att en ny bar ska byggas, men kan inte bekräfta uppgiften. I en GP-artikel tidigare i år skrevs att Danica och Jutlandica skulle förbättras så att fartygen i sig blev mer attraktiva att resa med. I aktivitetskalendern som jag fick med posten, fanns ett varvsbesök inlagt under november, men det verkar inställt. Kanske bygger man om under drift istället.
« Svar #3 skrivet: 18 oktober 2017, 06:56:49 »
Mig veterligen skall Outleten vara kvar, och de skrev ju dessutom att en ny lekavdelning ska byggas för att ersätta den ytan som blev en outlet. Med andra ord är det nog rätt säkert att outleten blir kvar, och istället bygger man ut den nuvarande lekplatsen.

Varvsbesöket var planerat till november från början, men är framflyttat till januari istället.
*
« Svar #4 skrivet: 18 oktober 2017, 13:37:27 »
En ny Danica borde väl vara på gång före 2050? Kan det vara så att Stena satsar på ett 100 års jubileum 2082?
« Svar #5 skrivet: 18 oktober 2017, 17:29:53 »
var på facebook står det om ombyggnad stena danica
« Svar #6 skrivet: 18 oktober 2017, 18:00:24 »
« Svar #7 skrivet: 18 oktober 2017, 19:19:13 »
De har redan påbörjat ombyggnationen, spelautomaterna vid fönstren är borta och är en tom yta. Får ju se vart de kommer placera lekrummet. Såg inte så mycket i lördags.
« Svar #8 skrivet: 21 oktober 2017, 13:46:52 »
Sa de ta bort spelautomaterna?? Det är ju en stor del av nöjet med Stena Danica på hösten/vintern när man inte kan sitta på det trevliga akterdäcket. Framförallt de gamla hederliga pokermaskinerna som Stena Danica har.
 Hoppas också att de lägger in en fräsch heltäckningsmatta som dämpar ljudnivån på Stena Danica för det är jobbigt när barn skriker och det är hög ljudvolym på passagerardäck. Outleten kommer vara kvar för de tror på den nu när julhandeln drar igång och folk börjar bunkra för jul och då ökar passagerarantalet, förklarade en anställd för mig nyss.  Jagär på väg med den nu till Göteborg efter en snabb vändning i Fredrikshavn. Det var mycket folk på utresan (1600 pers) men lugnt nu på hemresan. De har förändrat turlistan så den går tidigare tillbaka nu än förut.
« Svar #9 skrivet: 01 november 2017, 12:25:43 »
Nu finns det en video på Stena Danicas Facebook-sida som visar lite av förändringen i baren. Stena Saga fick också ny inredning i baren i år, och det ser ut som att Danica får samma stuk. Säger bara rött. Och mörkt. Det i mitt tycke eländiga rutmönstret runt fönsterpartierna ser ut att ha ersatts i baren.
*

Danne73

• 6
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 01 november 2017, 17:28:09 »
Ser ju riktigt trevligt ut, behövdes en uppfräschning där.
« Svar #11 skrivet: 01 november 2017, 19:42:13 »
Ser ju riktigt trevligt ut, behövdes en uppfräschning där.
undrar vad det blir mer, färjan är ganska tråkig i nuvarande form, kanske någon hamburgarbar mm