SV: Scandlines stämmer tunnelbolaget
« Svar #1 skrivet: 12 september 2017, 13:43:10 »
Tyskar kan vara otroligt, slitsamt envisa! >:(
Vinner de en sak som detta, har vi fått amerikanska förhållanden!
« Senast ändrad: 12 september 2017, 13:52:34 av Risberg »
SV: Scandlines stämmer tunnelbolaget
« Svar #2 skrivet: 12 september 2017, 13:55:29 »
Mycket olämplig marknadsföring att agera på detta vis mot substitutet. Framhåll gärna fördelar med egna tjänsten men aldrig agera direkt mot den andra aktören. Visst tidsaspekten är en tunnelfördel samtidigt som myntet faktiskt har en annan sida och det är att väljer du färjan får du en stunds rast, kanske en bit mat och ett välbehövligt stopp på resan. Kanske det kan ses som en ökad trafiksäkerhet för långväga resenärer.
Fredrik Ahlman
SV: Scandlines stämmer tunnelbolaget
« Svar #3 skrivet: 12 september 2017, 14:21:55 »
Mycket olämplig marknadsföring att agera på detta vis mot substitutet. Framhåll gärna fördelar med egna tjänsten men aldrig agera direkt mot den andra aktören. Visst tidsaspekten är en tunnelfördel samtidigt som myntet faktiskt har en annan sida och det är att väljer du färjan får du en stunds rast, kanske en bit mat och ett välbehövligt stopp på resan. Kanske det kan ses som en ökad trafiksäkerhet för långväga resenärer.
För att att marknadsföra bygget har bolaget bland annat tillverkat brädspel för att lära barn om projektet. I spelet går den snabbaste vägen i mål självklart via tunneln, medan spelare som hamnar på färjelägret Rødby eller Puttgarden tvingas stå över tre omgångar på grund av omstigning till färjan.

Detta gillas inte av Scandlines. Rederiet uppskattar inte heller en broschyr där Femern skriver att en tunnel är öppen oavsett väder och vind året om.

Är det detta Du tycker är olämpligt? Ett brädspel och en korrekt upplysning om att en tunnel är öppen oavsett väder och vind? ??? Ett brädspel är väl ganska oskyldigt ;) och påståenden om väder och vind är ju korrekta. :) Hvad skall man då säga om Scandlines' tidigare propaganda att tyska skattebetalare skall betala hela kalaset? :o Tyskarna betalar inte annat än väg- och järnvägsupprustning på sin sida, och den kan isolerat färjeleden också ha glädje av, om det inte blir tunnel, ja, t.o.m. om det blir tunnel men Scandlines ändå väljer att försöka upprätthålla sin trafik, resten betalas av EU och danskarna!  8)
« Senast ändrad: 12 september 2017, 14:26:06 av Risberg »