*
SV: Viking line vill inte sälja kryssningar...
« Svar #30 skrivet: 05 september 2017, 14:53:10 »
Visst prata kan jag, men att boka, betala och åka till Stockholm och riskera ett nej du måste tyvärr gå av och checka in igen inför kryssning nr 2 pass på den, höna av en fjäder? VL själva som säger till mig att jag kommer behöva gå av redan innan jag bokat nått.. så vadan detta ordval???

Men som andra sagt, vill dom inte sälja det jag vill betala för så inte ska dom behöva göra det inte, svårt att köpa just det jag ville ha av just denna kryssning någon annanstans dock.. bandet spelar enbart på Grace av alla båtar på Östersjön..

Men klart, skippa VL o ta flyget till Finland istället och bo på hotel och se dom, bästa alternativet kanske, VL behöver inga passagerar intäkter.... . .  ??? heller inga återkommande kryssare  ??? Tallink silja vill, kan och säljer just detta OM båten inte är full..
Sluta censurera och radera!!!
« Svar #31 skrivet: 07 september 2017, 10:49:40 »
De flesta rederier säger att du måste gå av, jag har själv frågat. Jag åkte med Silja Europa trippelkryssning till Tallinn, va tvungen att gå av, men hade jag sagt till i info hade det gått att få samma hytt, sa de i info.

Jag har också åkt med Grace för 2 år sedan Långnäs-Stockholm-Åbo-Stockholm-Åbo-Stockholm. I kundtjänst sa de att du måste gå av, jag gick n'stan direkt till infon ombord och sa att jag åker såhär, efter lite tid så fixade det att jag fick samma hytt och plastkort :) Dock blev man störd av landstädarna i åbo som skulle städa min hytt.

Det går, men man får fråga vid incheckningen och info. Beroende på vem som fixar detta.
*
« Svar #32 skrivet: 07 september 2017, 16:12:50 »
Nu idag fått svar från VL som efter att dubbelkollat med säkerhetsansvarig hos VL samt ombordpersonal på Grace.

Vill man åka två (eller fler) kryssningar i rad i samma hytt utan att behöva kliva av så ska det fungera att boka detta via telefon, vilket jag ju försökte med.. via hemsidan är det i nuläget enbart möjligt att boka en kryssning i taget, och det är jag med på, helt okej.

Så personen (personerna) jag med flera, om jag förstått det hela rätt haft kontakt med tidigare har inte haft full koll på vad man kan köpa av VL, dom beklagade detta och kommer hjälpa mig boka in denna dubbel-kryssning imorgon fredag.

Kommer vid detta tillfälle fråga dom om dubbelkryss med Cinderella och övriga båtarna med, ska ju inte vara några problem så länge inte båten är fullbokad och man är ute i hyfsat god tid.
Sluta censurera och radera!!!
« Svar #33 skrivet: 09 september 2017, 09:59:46 »
Nej just det! Kommunikation tror jag det heter och det löser de flesta problem. Även på VL. Ta till en civiliserad och vänlig ton också så blir en dubbelkryssning ännu trevligare.
YNWA!