*
Kryssningsfartyg i Nynäshamn 2017
« skrivet: 23 maj 2017, 21:32:45 »
Idag kom M/S Norwegian Getaway till Nynäshamn.

M/S Norwegian Getaway förtöjd vid den s.k. Seawalk-gångbryggan i Nynäshamn.
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
*
SV: Kryssningsfartyg i Nynäshamn 2017
« Svar #1 skrivet: 23 maj 2017, 21:40:21 »
Läcker bild, så du fick åka ner dit för ta bilder på henne.
Här löns int förklarar för den som int begriper
« Svar #2 skrivet: 23 maj 2017, 21:51:40 »
Snyggt, är bilden tagen från berget norr om hamnen?
« Svar #3 skrivet: 23 maj 2017, 22:04:46 »
Kul att se henne . skall bli intressant att se om hon kommer in till stan om vädret tillåter när hon skall hit/TT
Resor 2017.
Silja Symphony*2
Baltic Queen
Jewel of the seas i medelhavet
Galaxy
Baltic Princess
Kommande2017:
Freedom of the seas i karibien
Kommande 2018:
Rhapsody of the seas i medelhavet
*
« Svar #4 skrivet: 23 maj 2017, 22:31:22 »
Läcker bild, så du fick åka ner dit för ta bilder på henne.
Tack Micke! Ja, jag orkade inte vänta till slutet av juni :)

Snyggt, är bilden tagen från berget norr om hamnen?
Tack Kim!

Jag har aldrig varit i Nynäshamn tidigare, men klippan där är väl enda stället man kan fota ifrån, så ja :)

Livsfarligt att klättra där  :o

Jag tar mer än gärna emot tips om fler fotoställen! Det är ju väldigt inhägnat i Nynäshamn.

Kul att se henne . skall bli intressant att se om hon kommer in till stan om vädret tillåter när hon skall hit/TT

Ja jag hoppas verkligen hon tar sig in till city också!

Jag hade aldrig sett henne tidigare så jag var nästan tvungen att besöka grannen i söder.

Det var det värt!

Jag blir sällan riktigt impad av vyer men när jag kom upp på den där klippan och fick se Norwegian Getaway ligga där i det spegelblanka vattnet i solen med blå himmel och all vacker skärgårdsnatur omkring så tappade jag faktiskt hakan! Det var så vackert i verkligheten!

Då jag hämtat mig och kom på att jag skulle fota också så hann det komma en sjöbris och förstöra det spegelblanka vattnet, annars hade bilden varit rent vykortsvackert (och jag menar på ett bra sätt), men det blev flera fina bilder trots det.
« Senast ändrad: 23 maj 2017, 22:34:05 av FEA »
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
*
« Svar #5 skrivet: 23 maj 2017, 22:34:05 »
Man har ju även gångbryggan borta vid inchekningen till Destination Gotland man kan gå ut på och ta bilder. Men det beror ju på hur solen står etc,,
Men berget är bra att ta bilder ifrån.
Ser gärna några fler bilder på Norwegian Getaway
Här löns int förklarar för den som int begriper
*
« Svar #6 skrivet: 23 maj 2017, 22:40:44 »
Man har ju även gångbryggan borta vid inchekningen till Destination Gotland man kan gå ut på och ta bilder. Men det beror ju på hur solen står etc,,
Men berget är bra att ta bilder ifrån.
Ser gärna några fler bilder på Norwegian Getaway
Tack Micke!

... och fler bilder blir det definitivt! Imorgon. :) Just nu är jag rätt slut efter 12 timmars shipspotting :D  Jag är inte ung längre och 'bergsklättring' både på Lidingö och i Nynäs tar ut sin rätt :P

... för att inte glömma staketklättrande i Frihamnen  8)
« Senast ändrad: 23 maj 2017, 22:56:02 av FEA »
*
« Svar #7 skrivet: 24 maj 2017, 18:54:15 »
Du får gärna bidra med egna bilder från Nynäshamn i denna tråd, jag tänkte att den kunde vara allmän, precis som Stockholmstråden :)
*
« Svar #8 skrivet: 16 augusti 2017, 08:18:44 »
Det verkar inte bli någon större fart på den här tråden :)

Som Lars Ödlund tipsade om i en annan tråd så är Regal Princess i Nynäshamn nu, eller ja, hon har ankrat ute på redden.

Hur det kommer sig att hon inte lägger till inne i stan vid den hopfällbara pontonbryggan vet jag inte... kanske behövde tenderbåtarna luftas :)

Har du vägarna förbi kan du ju lägga upp en bild eller två här!
*
« Svar #10 skrivet: 16 augusti 2017, 13:51:42 »
http://www.landgången.se/index.php?topic=390.0;)/Ulf

Du får gärna bidra med egna bilder från Nynäshamn i denna tråd, jag tänkte att den kunde vara allmän, precis som Stockholmstråden :)

;)