*
SV: Kryssningsfartyg i Stockholm 2017
« Svar #15 skrivet: 11 maj 2017, 23:45:29 »
Riktigt dramatiskt ljussatt bild, den sista Kim, kanonbild!
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
« Svar #16 skrivet: 12 maj 2017, 09:48:49 »
Tack! Jag hade velat ha solljus på fyren också, men man kan inte få allt. ;)
*
« Svar #17 skrivet: 12 maj 2017, 10:59:58 »
Tack! Jag hade velat ha solljus på fyren också, men man kan inte få allt. ;)

Det är ju bland annat det som är bra! Bilden får ett djup och blicken dras till fartyget.
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
« Svar #18 skrivet: 12 maj 2017, 17:51:36 »
M/S Zuiderdaam skulle lämnat Stockholm 16.00 och har ännu inte kommit iväg, en av hennes "shuttle-båtar" syns också på AIS.

//R
*
« Svar #19 skrivet: 12 maj 2017, 17:53:20 »
M/S Zuiderdaam skulle lämnat Stockholm 16.00 och har ännu inte kommit iväg, en av hennes "shuttle-båtar" syns också på AIS.

//R

13 maj är imorgon Robert ;)
« Svar #20 skrivet: 12 maj 2017, 18:13:14 »

//R

13 maj är imorgon Robert ;)

Hahahaha, så många gånger jag kolla nu i appen för att ha koll på hennes avgångstid! Så har missat att hon ligger inne till i morgon!
Då behöver jag inte sitta här vid fönstret och vänta längre...

//R
« Svar #21 skrivet: 12 maj 2017, 23:54:22 »
Zuiderdam vid Masthamnen, Södermalm för några timmar sedan.

*
« Svar #22 skrivet: 13 maj 2017, 19:05:34 »
Snyggt kvällsljus, Mats! Det ser man inte så ofta här.

Jag återgår till det mer vanliga dagsljuset... för att inte säga bländande motljus.

Zuiderdam avgår från stan och är så försenad att Gabriella avgår samtidigt (16:28 istället för 16:00)

Jag har nog aldrig varit med om en mer tutkåt befälhavare! Han började tuta 15:15 och gjorde flera lååånga tutanden (och två korta) minst t.o.m. Fjäderholmarna (typ 8-9 styckna) :D Tack!

Zuiderdam passerar Kranholmen, även känd som Robertsholme.
« Senast ändrad: 13 maj 2017, 19:13:27 av FEA »
*
« Svar #23 skrivet: 13 maj 2017, 20:01:42 »
Viking Sea kom till stan imorse. Hon skymtar på en av bilderna ovan,
och här är en närmare titt på det norska kryssningsfartyget.

M/S Viking Sea förtöjd vid Stadsgården. Intill ligger Birger Jarl.

M/S Viking Sea förtöjd vid Stadsgården.
*
« Svar #24 skrivet: 13 maj 2017, 20:47:34 »

Stans 'egna' kryssningsfartyg M/S Birka Stockholm kom som vanligt till Stockholm idag.
*
« Svar #25 skrivet: 15 maj 2017, 12:03:37 »
I förmiddags kom en båt till stan.

Jag tänker inte på lilla Gurli, längst fram i bild, utan båten bakom.

Jag tycker faktiskt synd om gästerna ombord Celebrity Silhouette. +8C, blåsigt och mulet var det i stan vid nio-tiden.

Celebrity Silhouette ligger förtöjd vid Masthamnen. Gabriella anländer till stan i bakgrunden.
« Svar #26 skrivet: 15 maj 2017, 12:05:49 »
Trevligt FEA, Solsticeklassen är mina favoriter! :)

Men vädret??? Ja det har inte varit mycket till vår, blir väl sommar på en gång istället snart!

Knäppte också av några bilder... ;)

//R
*
« Svar #27 skrivet: 15 maj 2017, 17:10:11 »
Trevligt FEA, Solsticeklassen är mina favoriter! :)

Men vädret??? Ja det har inte varit mycket till vår, blir väl sommar på en gång istället snart!

Knäppte också av några bilder... ;)

//R

Tack Robert!

De sa på nyheterna nyss att sommaren är inställd. Vi ska gå direkt till höst...

Jag ser på AIS att Celebrity Silhouette (lotsen) valde en intressant väg ut ur stan (just nu) och kommer att passera mycket nära Galaxy som är på ingående.

Jag hoppas någon fotar :)
« Svar #28 skrivet: 15 maj 2017, 17:17:32 »
Jag ser på AIS att Celebrity Silhouette (lotsen) valde en intressant väg ut ur stan (just nu) och kommer att passera mycket nära Galaxy som är på ingående.

Alla fartyg över cirka 290 meter tar den vägen. De kan inte gå igenom Värmdö-garpen.
*
« Svar #29 skrivet: 15 maj 2017, 17:21:49 »

Alla fartyg över cirka 290 meter tar den vägen. De kan inte gå igenom Värmdö-garpen.

Tack Kim! Det kände jag inte till. Jag har iofs fotat just CS där en gång kom jag på :P

Jag hoppas någon fotade mötet... de var ju bara centimetrar ifrån varann (på kartan...)