Vad tror ni andra?//R
Vid bokningen lär det nog framkomma att du inte är 100% tysktalande och har rederiet ett litet uns avkänsla för sina resenärer lär du nog inte få några problem.../Ulf
Citat från: Ulf Berlin skrivet 30 december 2017, 19:44:00 Vid bokningen lär det nog framkomma att du inte är 100% tysktalande och har rederiet ett litet uns avkänsla för sina resenärer lär du nog inte få några problem.../UlfKanske inte fullt så lika enkelt som du tror. Men du kanske har erfarenhet av tyska kryssningsrederier?
Har mångårig erfarenhet som partner/leverantör till Aida och min erfarenhet är att runt 99% av kunderna har tyska som modersmål, utfärder och guidningar anordnas t.ex i princip enbart på tyska, endast vid de tillfällen då lokal tysktalande guide saknas kan man räkna med guidning på lokalt språk/engelska tillsammans med tysk översättare från fartyget.Kan man italienska är även det en fördel då många ombordanställda talar väldigt dålig engelska.
Citat från: Lars Ödlund skrivet 31 december 2017, 20:20:04 Har mångårig erfarenhet som partner/leverantör till Aida och min erfarenhet är att runt 99% av kunderna har tyska som modersmål, utfärder och guidningar anordnas t.ex i princip enbart på tyska, endast vid de tillfällen då lokal tysktalande guide saknas kan man räkna med guidning på lokalt språk/engelska tillsammans med tysk översättare från fartyget.Kan man italienska är även det en fördel då många ombordanställda talar väldigt dålig engelska.Men pratar dom tyska istället? För tyskar kan inte italienska... (eller engelska så ofta) För mig är inte tyskan något problem, men italienska? //R