NCL
« skrivet: 17 december 2017, 00:31:07 »
Ursäkta, går det överhuvudtaget att åka med dom här? Bra priser finns det ju men men...Lars H kanske har en insikt...
YNWA!
SV: NCL
« Svar #1 skrivet: 17 december 2017, 14:09:55 »
Varför inte? Beror väl på vad du söker och gillar?
Jag skulle nog föredra NCL före RCCL om jag skulle välja den här typen av rederi.

//R
« Svar #2 skrivet: 17 december 2017, 15:53:26 »
Har bara rest med 4 kryssningsredier (Costa, MSC, RCCL och NCL) och av dom föredrar
jag NCL.
*
« Svar #3 skrivet: 17 december 2017, 16:17:42 »
Har bara rest med 4 kryssningsredier (Costa, MSC, RCCL och NCL) och av dom föredrar
jag NCL.

Av dessa rederier och några till i samma segment, är det nog lika mycket en fråga om tycke och smak. Särskilt om man reser med barn.
« Svar #4 skrivet: 17 december 2017, 16:32:03 »
jag NCL.

Av dessa rederier och några till i samma segment, är det nog lika mycket en fråga om tycke och smak. Särskilt om man reser med barn.
Gillar man bra shower och bra music så slår NCL dom andra på fingrarna. Dessutom gör NCL det mesta med
lite humor och det gillar jag.
« Svar #5 skrivet: 17 december 2017, 20:25:11 »
Jag tackar och bockar för alla svar. Och sen får jag väl ge mig och skriva en liten insändare med bilder efter resan  ;D
YNWA!
*
« Svar #6 skrivet: 19 december 2017, 15:10:14 »
Jag har åkt mycket med Royal Caribbean och 2 kryssningar med NCL (Epic och Getaway).
Reser man med barn så är NCL mycket bra med mycket barnaktiviteter på de stora fartygen. Dock mer begränsat på deras mindre fartyg om jag förstått det rätt.

Ett tips är att boka NCL kryssning på någon amerikansk sajt eftersom NCLkryssningar man bokar på svenska resebyråer är väldigt dyra med deras all inclusive koncept.

Bokar man via en amerikansk sida så finns ofta kampanjer med dryckespaket på köpet mm. Men observera att i det priset ingår inte dricks. Men det brukar ändå bli väsentligt billigare än hos svenska resebyråer.
Senaste kryssning:
Norwegian Getaway Transatlantisk kryssning från Köpenhamn.

Kommande kryssningar:

Silja Serenade 12 jan.
Symphony of the seas i medelhavet i April 2018.
Allure of the seas i Karibien i oktober 2018.
« Svar #7 skrivet: 19 december 2017, 20:22:23 »
Det kan vara värt att kolla upp om reseförsäkringen på kreditkortet ( t ex avbeställningsskyddet) gäller om resan bokas direkt på utländsk resebyrå. Åtminstone på mitt First Card så måste resan bokas via resebyrå i Norden för att kortets reseförsäkring skall gälla.
« Svar #8 skrivet: 21 december 2017, 17:36:23 »
Tack för de senaste tipsen också. Ja det lär bli att boka genom utlandet. Allt inkluderat så blir det ju avsevärt billigare. Och ja, det lutar mot NCL för vi har ju faktiskt barn med oss. Ganska hyfsade i sitt uppförande dock... får man hoppas  ;D  :D  :o

American Express? Jag får kolla det också!

Tack för alla tips till er alla igen! Bara det är guld värt.
YNWA!
« Svar #9 skrivet: 21 december 2017, 18:09:55 »
Sju nätter bermudas eller lika långt i karibien i maj, samma pris sas. Sail free, vad betyder det exakt utan krumelurer?

Vad är era åsikter?
YNWA!
« Svar #10 skrivet: 21 december 2017, 22:03:56 »
Har åkt med NCL, RCCL och Celebrity. Gillade inte alls NCL. Små pooldäck och onödigt invecklad process kring freestyle konceptet och måltiderna. Alltid kö och väntelista. RCCL är min favorit. Det är tom så att Oasis Class fartygen har en bättre servicenivå än de mindre fartygen anser jag.
Men smaken och uppfattningarna är ju olika och personliga