SV: Regina Baltica 3/9 2009 även med Lastfartyg på bild.
« Svar #15 skrivet: 11 december 2017, 20:23:18 »

Sedan var ju maten ombord ett kapitel för sig - käkade några gånger på buffen och det var under all kritik. Förfabricerad kokt potatis som smakade skunk (säkert upphälld från konserv), varmrätter som var torra och sega. Prisvärt - knappast - och få gäster. Man förstod snabbt varför.

Noop, potatisen kommer förkokt i stora vacuum säckar, som man "klipper av botten", och sen ner i tråg, in i varmluftsugn och värms - sen ut i salen. Samma som finns ombord på alla fartyg, så särledes sunkigare än någon annan vet jag inte. Men sen beror det givetvis också på hur lång tid saker står och hur länge dom vart värmda... Buffé är sanslöst mycket pre fabricerat - annars skulle man aldrig klara av att på den köksytan som råder ombord, få ut sån otrolig mängd mat till så många passagerare på så kort tid.
SV: Regina Baltica 3/9 2009 även med Lastfartyg på bild.
« Svar #16 skrivet: 11 december 2017, 20:27:38 »
Hur sunkig va hon egentligen, jag har alltid haft den bilden att den är väldigt sunkig, dock gillar jag växthuset, ser mysigt ut.

Sista åren var hon en sorglig syn, skulle jag säga. Strax efter att Victoria kom, verkade det inte som allt för mycket pengar lades på Regina. Nybyggnadsprogrammet av övriga flottan kan säkerligen vart en bidragande orsak. Men det var så att man inte ville gå in i duschen utan plast skydd ala landsting på fossingarna, och jag kan nog inte anse att jag egentligen är särskilt petig som så... Men det är synd, vi lär aldrig se henne här uppe igen, och ja, hon hade sin charm. Jag gillade verkligen henne, under den tid hon var underhållen. Däremot var hon helt hopplös i hög sjö. För kort, fick man känslan av. Gick väldigt "studsigt" i vågorna. Lätt att bli sjösjuk om det blåste. Då var Fantaasia bättre, även utan stabissar, så "rullade" hon över vågorna, vilket är bekvämare än att studsa.