*
ULCC Knock Nevis (WIP för Vehicle Simulator)
« skrivet: 04 juni 2017, 01:38:08 »
Som de flesta säkert redan vet, så började detta projektet redan 2012, men denna modellen jag bygger enbart i Blender är startad den 6 Augusti, 2016. Nu har en milstolpe nåtts. Hon har "målats" 8)



Dock bara till grunden. Färgerna ska finjusteras, bogserbåtsmarkeringarna ska målas till på sidorna av skrovet och så vidare...
Med vänlig hälsning,

saken (aka Kapten saken)
*
Beta 1 SLÄPPT!!!
« Svar #1 skrivet: 14 juni 2017, 23:00:17 »
Som sagt, efter fem år av total tid, eller sedan 6 augusti 2016 i Blender, så har nu mitt projekt av Knock Nevis släppts i Beta 1 :)

Jag släpper henne dock ENDAST i meddelandeform, som lösenordskyddat .zip arkiv. Anledningen av det är att jag vill att betatestare tar tid att läsa min readme.txt ("READ THIS FIRST!.txt") som då ligger överst i .zip arkivet.

Jag kommer att svara på de som meddelar mig om att få testa henne, och de kommer då att få svar med "avtalet" för att få testa henne först (.txt filen är på Engelska).




Glad segling!

Kapten saken (eller bara saken)
Med vänlig hälsning,

saken (aka Kapten saken)
*
SV: ULCC Knock Nevis (WIP för Vehicle Simulator)
« Svar #2 skrivet: 14 augusti 2017, 16:38:44 »
Nu i beta 1.4, med en del nya saker och en del finjusteringar. Bland annat är ankarna större (nu cirka 5 meter på höjden).

Med vänlig hälsning,

saken (aka Kapten saken)
*
SV: ULCC Knock Nevis (WIP för Vehicle Simulator)
« Svar #3 skrivet: 28 augusti 2017, 14:16:09 »
Hon har fått fönster :)


Utanför Göteborgs Hamn 8)

Med vänlig hälsning,

saken (aka Kapten saken)
*
SV: ULCC Knock Nevis (WIP för Vehicle Simulator)
« Svar #4 skrivet: 27 februari 2018, 01:45:20 »
Kära forum,

Jag är hemskt ledsen för att jag inte hållit denna tråd uppdaterad, men min modell av Knock Nevis har genomgått ett riktigt lyft i topologin! Nu har skrovet inga n-gons (ytor med mer än fyra kanter) vilket förbättrar utseendet markant! Så här ser hon nu ut i Cycles Render :D

Med vänlig hälsning,

saken (aka Kapten saken)
*
SV: ULCC Knock Nevis (WIP för Vehicle Simulator)
« Svar #5 skrivet: 28 februari 2018, 09:48:28 »
Snyggt.
*
SV: ULCC Knock Nevis (WIP för Vehicle Simulator)
« Svar #6 skrivet: 02 mars 2018, 01:38:10 »
Snyggt.
Man tackar! :D Ja, detta är resultatet av periodsvis modellering från och med Augusti 2016. Jag modellerar långt ifrån varje dag, men som tidigare sagt, så får jag ibland ett "ryck" och modellerar i dagar i streck XD

Här är en bild sedd från babords sida, vid horisonten, stående på ett "ändlöst" betonggolv :)

(P.S: Hon är ju ändå världens längsta fartyg, och definitivt det största självdrivna objektet människan någonsin skapat. Lite kul fakta, Batillus-klassen var ett par på fyra fartyg (Batillus, Bellamya, Pierre Guillaumat och Prairial är, om man exkluderar Knock Nevis, världens största fartyg. När Knock Nevis var ung, och vid namn Seawise Giant, förlängdes hon cirka 1980 från 376 meter i total längd "överallt", till rekordbrytande 458 meter!). Batillus-klass fartygen var allihopa 414 meter i totallängd. Inte illa det heller :)

Med vänlig hälsning,

saken (aka Kapten saken)