Nyliga inlägg

Sidor: 1 ... 8 9 [10]
91
Reseberättelser / SV: Carnival Legend Söderhavet
« Senaste inlägg av Stefan s skrivet 14 januari 2018, 12:59:44  »
Fortsätt gärna, jättekul att läsa om lite mer ovanliga resmål som inte är sönderexploaterade som i Karibien t ex.

Ni har inte funderat att resa med Aranui 5? Verkar som dom har en häftig kryssning i början av 2019 med strandhugg både på Pitcairn och Rapa :)

Annars reguljärtrafik till Marquesas öarna

https://www.aranui.com/?lang=en_us

https://aranui.com/pitcairn-cruise/

Stefan
92
Reseberättelser / SV: Carnival Legend Söderhavet
« Senaste inlägg av Kladde72 skrivet 14 januari 2018, 12:57:19  »
Mycket intressant reportage. Skulle dock gärna se lite fler hyttbilder.


Kladde72
93
Reseberättelser / SV: Carnival Legend Söderhavet
« Senaste inlägg av Robert Brink skrivet 14 januari 2018, 12:38:46  »
Vi får hoppas fler skriver här så du fortsätter! ;) Tyvärr är intresset för diskussioner numera väldigt lågt här på forumet, det har varit mera fart tidigare. Om det inte handlar om något Viking Line nybygge. Försöker ibland i bildtexterna lägga in någon kommentar som det ska kunna bli en diskussion, men det blir sällan någon fart.

//R
94
Reseberättelser / SV: Carnival Legend Söderhavet
« Senaste inlägg av Lars H skrivet 14 januari 2018, 12:38:10  »
Trist var nog fel ord. Mindre intressant snarare.
95
Reseberättelser / SV: Carnival Legend Söderhavet
« Senaste inlägg av Lars H skrivet 14 januari 2018, 12:33:41  »
Lustigt nog har jag också besökt Isle of Pines i Nya Kaledonien. Läser i min dagbok (då jag skriver hellre än fotograferar) att jag försökte köpa Coca Cola på stranden där men fick nobben då jag bara hade US dollar. Noumea och hela Nya Kaledonien tyckte jag ändå var lite trist jämfört med Vanuatus Port Vila och Luganville.

Apropå tallarna du nämner så har jag för mig att namnet Kaledonien fick man av britterna som tyckte det lite påminde om Skottland och kallade ögruppen Nya Skottland.
96
Reseberättelser / SV: Carnival Legend Söderhavet
« Senaste inlägg av MarcusA skrivet 14 januari 2018, 12:15:57  »
Robert,

Tack för din fina kommentar!

Det kan säkert vara så. Jag har som sagt inte testat Carnival USA men Carnival Australia höll bra klass. De har andra regler där, som är mycket hårdare än de i Staterna. Vi har inte varit på Infinity, uppskattar ditt reportage därifrån. Vi var på Millenium 17 dagar i Asien och fann det som ett fantastiskt fartyg, kuvösen var grym  ;D

Får jag 10 kommentarer fortsätter jag. Uppskattar det folk skriver. Det tar tid att skriva och ladda upp bilder. "Views" är inte allt, har 200 sjödagar att ladda upp om intresset finns :)
97
Färjor / SV: Öresundsfärjor
« Senaste inlägg av Robert Brink skrivet 14 januari 2018, 12:10:23  »
Fina bilder och kul med nytt blod på forumet! :) Trots min geografiska position, åkte jag mycket med HH färjorna från 70 talet och framåt. Vi stannade ofta en natt i Helsingborg på väg mot Tyskland för att tura när jag var liten.

//R
98
Färjor / Fem år sedan Grace sattes i trafik, vad har hänt?
« Senaste inlägg av Emil G skrivet 14 januari 2018, 12:09:52  »
Så här i dagarna är det ett halvt decennium sedan Viking Line satte in Viking Grace i trafik och många trodde att nu skulle Viking äntligen rulla ut nybyggen i snabb takt för att ersätta sitt allt äldre och allt mer slitna tonnage. Så här fem år senare har inte mycket hänt utan Viking är egentligen i samma sits som när Grace kom med undantag att man experimenterar lite under somrarna på Finska viken, ett bygge är på väg i Kina men vem vet egentligen när det ska sättas i trafik? Oavsett har man fortfarande fler färjor som behöver bytas ut och i denna takt är det väl klart någon gång 2035-2040.

Av det man kunde läsa på forumet var det många som även hoppades att Grace skulle bli en riktig dundersuccé som skulle göra Finlandsfärjor hett igen bland urbana storstadsmänniskor villiga att betala bra med pengar för att resa.

Nu så här i efterhand tycker iallafall jag att det känns lite som att Vikings storstilade comeback har fått pyspunka och man är tillbaka där man alltid varit, renovera de gamla båtarna och skänk bort biljetterna i hopp om att Tallink går och självdör utan att egentligen göra något som på allvar utmanar deras nuvarande dominans.

Så det jag egentligen vill diskutera är om Grace var rätt satsning och om det var det varför är man fortsatt så defensiva? Och om det var en felsatsning tror man att mer av samma medicin som innan Grace kommer lösa problemen? Eller finns det egentligen inget problem utan det är jag som målar fan på väggen?  ;)
99
Färjor / SV: För 15 år sedan i Södertälje
« Senaste inlägg av Robert Brink skrivet 14 januari 2018, 12:08:35  »
Ja, ungefär precis när jag tänkte boka en resa, så la dom ner! :( Men linjen var nog lite dödsdömd redan från början tyvärr. Tanken var god, men E4:an ner till Skåne och sen med TT eller Scandlines var en för stor konkurrent.

//R
100
Reseberättelser / SV: Carnival Legend Söderhavet
« Senaste inlägg av Robert Brink skrivet 14 januari 2018, 12:05:58  »
Mycket bra reportage och fina bilder, dessutom väldigt bra reklam för ett nytt området att utforska! Fortsätt gärna... :)
När det gäller Carnival och mat, så har jag förstått att dom är lite ojämna precis som med annat när man är ett så stort rederi. Tittar man tex på hygienkontrollerna i USA, så både toppar dom och ligger i botten. Så det skiljer sig säkert från fartyg till fartyg, sen så om man går in med lite lägre förväntningar, så blir det oftast positivt.
Så var det för oss i Huvudrestaurangen nu på Infinity.

//R
Sidor: 1 ... 8 9 [10]