*
Viking Cinderella kryssning 17/18 Juli
« skrivet: 15 oktober 2017, 13:33:21 »
Hej!
Har extremt många olika utflykter med olika fartyg och vill dela alla dem här på landgången men det tar ju sin lilla tid. Men idag bestämde jag mig för att ladda upp min resa med Viking Cinderella som jag gjorde i mitten av Juli. Vi hade en B2 hytt på däck 10 och spenderade frukost-och-lunch tiden i buffen på däck 8. Nu kör vi!  PS alla filer finns på min flickr-sida https://www.flickr.com/people/154697684@N05/ ;)

Jag började med att åka upp i kaknästornet men tänkte mig inte för så inga bilder blev bra :(, får nog följa Kim Viktors knep nästa gång ;)

Cinderella sedd från en Djurgårdsfärja

Den aningen yngre konkurrenten

Fullt i Stadsgården

Då var man ombord

Galaxy i lilla värtan

Victoria och Serenade of the Seas om jag inte minns fel :)

Och bakom oss ligger Birka

Rätt så fint väder

´
Men vädret ändrades...

... och efter denna bild så började det regna :)

Efter en aningen skakig kväll så fick man bara en timmes sömn, men en riktig shipspotter klagar inte på det i detta fall.

Och nu det jag mest såg fram emot :D

Silja Serenade

Silja Serenade igen (med Finnclipper i bakgrunden =) )

Soluppgång på ålands hav

Silja Serenade

Och tätt efter Gabriella

"Ses senare :p"

Baltic Queen

En liten "miss" ger oss nu stora bilder :)

Vi började röra på oss

Stora 90 graders fönstret på däck 11

En liten obehaglig titt på däck 2

Viking Lines stolthet

Siarö

Enda bilden på våran hytt :P

Gillar Cinderellas utedäck

MSC Fantasia

Nämdö

Romantika inne med fören :O, inte varje dag

Stadsgården

Och då har vi lagt till

El classico bild

Monarch avgår

Skorstenen

Birka

Denna bild får avsluta mitt reportage

(Varför det inte tagits några foton vid speciella tillfällen är för att jag delvis filmade med min kamera, inte så lätt att visa det här men det finns en youtube video med dessa filmer i :D https://www.youtube.com/watch?v=ynL0wNqKPxA)

Det var ett tag sedan man åkte Cinderella (2013) men i modellen tycker jag att hon liknar Splitsystrarna men att hon är något finare och större. Jaja, nästa kryssning blir med SIlja Symphony den 29 oktober, då får ni hålla utkik. Tack för mig ;)