SV: Silja eller Viking?
« Svar #75 skrivet: 25 oktober 2017, 18:52:50 »
Det är två saker som drar oss till Viking just nu: lättare att boka/avboka/förändra

Vad...?!?!?!  :o  ???
Samtidigt kan man förändra bokningen betydligt lättare på Vikings webbportal, vilket gör att man hinner klämma in betydligt fler resor till kalendern om man bokar med Viking.
Viking online booking har blivit hela tiden sämre, men samtidigt har TallinkSilja blivit bättre. Nu kan man även skicka en PDF kopia till en annan email, och naturligtvis kan man se alla bokningar i TallinkSilja Android app.  :)

Måste va från finska sidan har inga problem med att logga in ändra bokning byta hytt mm.

Jag bokar även genom finska sidan och känner inte igen problemet sauli har fått. Däremot behövde jag ringa till dem när jag ville förbeställa tasting menyn på Plate så att det inte innehåller kött annat än fisk & skaldjur. Gick senare utmärkt i såväl Plate och No Name när man bara sa till ombord och inget förbokat då.

TallinkSiljas app fungerar förvånansvärt bra på ios men jag skulle hemskt gärna vilja även förändra bokningen helt utan att behöva betala extra för ändringen, det skulle leda till att jag vågade boka mer hastigt när tillgänglighet på vissa hytter finns och sen bekräfta bokningen genom att betala då arbetstiderna blir publicerade.
*

Mumin

• 30
  • Vinden drar, skeppet far...
    • Visa profil
« Svar #76 skrivet: 27 oktober 2017, 20:12:50 »
Är i skrivande stund på Mariella och har ätit väldigt gott i Ocean Grill. Sparris som förrätt och röding som huvudrätt med ett glas gott Riesling vin.

Hytten är nyrenoverad, Lyx på däck 5 och jag mår jättebra.

Man kan nog vara nöjd på Vikinglinjens båtar.

Hälsar
Mumin
Kommande resor: för många för att rymmas här….

Planerade Båtar: Silja Serenade, Viking Mariella, Finnpartner, Nordlink…
*

Eugen Cork

• 17
  • Det går åt helvete kapten, ankaret flyter!
    • Visa profil
« Svar #77 skrivet: 09 november 2017, 17:09:38 »
Provade just en variant av SL och att ta sig till Värtaterminalen; T-Ropsten och 76 till Tredje tvärvägen som såg ut att ligga närmre på kartan än hpl Värtans färjeterminal.
Det gjorde den inte i praktiken. Nu behöver ingen annan prova.
Plan 2017:

Rock the Boat: Dragonforce (Galaxy)

Plan 2018:
Tallinn trettonhelgen. matiné på operan. (Victoria)

Tallinn februari. Två kvällar på operan, en dag Tallinn-Helsingfors-Tallinn; måste åka ALLA båtar (Baltic Queen, Star, Megastar, Victoria)