*
SV: Trainspotter? Idag invigs Citybanan i Stockholm
« Svar #15 skrivet: 11 juli 2017, 12:04:17 »
Och "kommunikatören" Pia Gillsäter presterade att i gårdagens P4 Stockholm hävda att detta var den första helt nyanlagda järnvägen i Sverige på hundra år! Har hon sovit Törnrosasömn eller aldrig varit utanför tullarna? Tydligen har hon i alla fall aldrig hört talas om Svealandsbanan, Mälarbanan, Bottniabanan, nya Haparandabanan, Västkustbanan förbi Landskrona, Laholm resp. Falkenberg eller Citytunneln i Malmö!

Hur menar du nu - används tåg även utanför Stockholm?  :o
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
« Svar #16 skrivet: 11 juli 2017, 12:35:26 »
Och "kommunikatören" Pia Gillsäter presterade att i gårdagens P4 Stockholm hävda att detta var den första helt nyanlagda järnvägen i Sverige på hundra år! Har hon sovit Törnrosasömn eller aldrig varit utanför tullarna? Tydligen har hon i alla fall aldrig hört talas om Svealandsbanan, Mälarbanan, Bottniabanan, nya Haparandabanan, Västkustbanan förbi Landskrona, Laholm resp. Falkenberg eller Citytunneln i Malmö!

Hur menar du nu - används tåg även utanför Stockholm?  :o

Nej, jag bara skämtade - naturligtvis inte! ::)
« Svar #17 skrivet: 11 juli 2017, 12:37:50 »
Skämt åsido. Detta är säkert jättebra för Stockholms lokaltrafik. Men helt ärligt, för resande med tåg till Stockholm blir bytet från fjärrtåg till pendeltåg otroligt mycket obekvämare.
*
« Svar #18 skrivet: 11 juli 2017, 13:01:41 »
Skämt åsido. Detta är säkert jättebra för Stockholms lokaltrafik. Men helt ärligt, för resande med tåg till Stockholm blir bytet från fjärrtåg till pendeltåg otroligt mycket obekvämare.

Det blir bättre inte bara för lokaltrafiken. Då hälften av tågen försvinner från spåren till och från Stockholms Central, får fjärr- och regionaltågen mycket mer plats!

Däremot stämmer det förstås att byten mellan pendeltåg och fjärr- och regionaltåg blir bökigare.

Det är dock många tusen fler resenärer som varje dag byter till tunnelbanan från pendeltågen, och för dem blir bytet betydligt enklare nu.

Det blir inte kul för alla butiker och restauranger på Centralen, som nu förlorar tusentals kunder. De få butiker som nu finns i anslutning till pendeltågen väger inte upp förlusten för dem.
« Senast ändrad: 11 juli 2017, 13:06:19 av FEA »
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
*
« Svar #19 skrivet: 11 juli 2017, 16:04:23 »
Tack Fea, jag var inne och kollade där förut men såg inte t-centralen-länken.

Jag fick svar från SL om att de inte var klara med de nya kartorna.

Det är förståeligt, de har ju bara haft nio dagar... f'låt nio veckor, nej nio månader på sig. Det stämmer förresten inte - de har haft snart nio år på sig att ordna detta! :)
« Svar #20 skrivet: 12 juli 2017, 12:38:09 »

Jag fick svar från SL om att de inte var klara med de nya kartorna.

Det är förståeligt, de har ju bara haft nio dagar... f'låt nio veckor, nej nio månader på sig. Det stämmer förresten inte -
de har haft snart nio år på sig att ordna detta! :)

Det låter som SLs standardförfarande, dvs 0 framförhållning.  ::)
*
« Svar #21 skrivet: 19 juli 2017, 16:25:51 »
Hissarna - de sprillans nya hissarna - vid Stockholm Odenplan fungerar inte som de ska pga av att elektroniken störs av vibrationer från passerande tåg!  :o

Hursa? Passerar det TÅG på stationen!?

Stora problem med Citybanans hissar