*
SV: Uppladdning av bilder
« Svar #15 skrivet: 07 juli 2017, 12:42:55 »

Du är nog den förste jag läst om som inte kommer åt sina bilder.

Tror du mig inte kan du kolla på t.ex. Photobuckets Twitterflöde. Det är många som inte kommer åt sina konton. Jag provade för skojs skull precis nu och jag är fortfarande utelåst från mitt eget konto (inklusive bilder)

Av vilken anledning skulle jag hitta på en sån sak kan jag undra?
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
« Svar #16 skrivet: 08 juli 2017, 11:01:01 »

Tror du mig inte kan du kolla på t.ex. Photobuckets Twitterflöde. Det är många som inte kommer åt sina konton. Jag provade för skojs skull precis nu och jag är fortfarande utelåst från mitt eget konto (inklusive bilder)

Var har jag påstått att du hittat på det?
« Svar #17 skrivet: 09 juli 2017, 00:31:46 »
Man behöver ha sina bilder sparade med backup på separat hårddisk. Gärna två backups.

Sen behöver man ha två eller tre tjänster online där allt sparas. Kanske i olika kvaliteter.
Jag låter iphone spara automatiskt till icloud. Klarar mig på 9 SEK/månad för 50 GB, än så länge.
Sen google ballade ur har jag deras gratistjänst med begränsad storlek. Annars skulle det bli för dyrt.
Men jag har ännu inte bestämt var jag ska spara bilder och filmer i full storlek. Kanske flicker då.
Vad finns det för anledning att tro att flicker inte skulle göra som photobucket?

Vad gäller google så är det bra att veta att de sparar all information som passerar deras servrar.
Alla bilder, alla mail, alla dokument. Det blir deras egendom.
Även om man raderar informationen ligger den kvar. Den är bara osynliggjord för användaren.
Jag utgår från att andra tjänster kan agera på samma sätt.
*
« Svar #18 skrivet: 09 juli 2017, 19:27:52 »

Var har jag påstått att du hittat på det?

Jag ber om ursäkt, jag tolkade dina ord på ett felaktigt sätt  :-[

Jag kommer fortfarande inte åt mina bilder, jag kan alltså inte ens se dem. Jo, under ett grått filter ovanpå vilket det ligger en stor banner där de uppmanar mig att betala en massa pengar; utpressning som sagt.

'Lustigt' nog så skriver Photobucket nu att alla som betalat för en tjänst får behålla tredjepartslänkning året ut. Jaså? (Det funakr alltså inte för mig - och de har fortfarande inte svart på mitt mail - och då lovar de alltså snabb support för betalande kunder)
« Senast ändrad: 09 juli 2017, 19:32:09 av FEA »
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
*
« Svar #19 skrivet: 09 juli 2017, 19:35:53 »
Man behöver ha sina bilder sparade med backup på separat hårddisk. Gärna två backups.

Kalla mig knäpp men jag kör tre. Varav en på annan ort. Alla bilder sparar jag i råformat (originalstorlek) ifall något skulle hända med bildbehandlade jpegs. Sedan Landgångens krasch sparar jag även alla reportage (text) vilket jag tyvärr inte gjorde tidigare; inte alla i alla fall.
I övrigt säkerhetskopierar jag alla dokument m.m. 3x

Vad finns det för anledning att tro att flicker inte skulle göra som photobucket?

Det vet man förstås inte, men efter Photobuckets sanslösa beteende och alla reaktioner på det så tror jag de flesta företag tänker till ordentligt nu.
« Senast ändrad: 09 juli 2017, 19:37:42 av FEA »