*

Penny

• 72
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
Uppladdning av bilder
« skrivet: 02 juli 2017, 21:45:25 »
Har upptäckt att photobucket nu raderat mitt och flera andras konton, och att det kostar 400 dollar per år om man vill använda deras tjänst. Har ni några tips på hur jag kan ladda upp bilder för att visa dem på landgången?

Admin får gärna ta bort de trådar där mina bilder inte syns längre.
http://dayviews.com/Fartygsbilder/523437132/
Här är mitt senaste kryssningsfartygsreportage från 2017! Skriv gärna en fråga/kommentar om du undrar över någonting :)

Kommande
Silja Symphony
*
SV: Uppladdning av bilder
« Svar #1 skrivet: 02 juli 2017, 21:50:54 »
Photobucket är ett företag som verkligen blåser sina kunder!  >:(

Jag tror inte att de kommer att överleva efter allt strul de haft och nu detta!

Jag har betalat fullt pris för mitt konto och ändå har de spärrat det eftersom de hux flux ändrat sin prisplan - helt utan att meddela detta. Då jag försökte gå in på mitt konto för att ta bort en del bilder så jag skulle hamna under deras nya begränsning, så går det inte förrän jag betalat enligt den nya prisplanen! Sanslöst!

Penny, jag kan tipsa om Flickr, som jag själv använder :)

Det finns förstås flera andra sajter där ute!
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
« Svar #2 skrivet: 02 juli 2017, 22:15:58 »
Jag har raderat inläggen. Om du önskar kan jag skriva om alla bildlänkar när du har lagt upp bilderna på en annan sida, länka mig t.ex. albumet på flickr så fixar jag det. :)
*
« Svar #3 skrivet: 02 juli 2017, 22:19:21 »
Just det, Photobucket har även spärrat länkande av bilder (som hit till LG t.ex.) om man inte har deras svindyraste prisplan - även detta utan att ha meddelat om ändringen!
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
« Svar #4 skrivet: 02 juli 2017, 23:19:46 »
Mina bilder ligger kvar men alla länkningar är ju borta. Har provat att ladda hem ett helt album med 168 bilder och det gick bra.
*

Penny

• 72
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 03 juli 2017, 18:01:01 »
Tack för all information och hjälp!  :) Jag ska kika på flickr och ordna med konto.
http://dayviews.com/Fartygsbilder/523437132/
Här är mitt senaste kryssningsfartygsreportage från 2017! Skriv gärna en fråga/kommentar om du undrar över någonting :)

Kommande
Silja Symphony
*
« Svar #6 skrivet: 03 juli 2017, 18:41:08 »
Mina bilder ligger kvar men alla länkningar är ju borta. Har provat att ladda hem ett helt album med 168 bilder och det gick bra.

Jag kommer överhuvudtaget inte in på mitt konto. Jo, några sekunder är jag inne, sen kommer ett popup-fönster upp där det står att för att fortsätta så måste jag betala en massa extra! Allt är låst. Jag kan inte se mina egna bilder på något sätt. Det lustiga är att även när jag loggar in på min sida och ska ändra inställningarna kommer även då popup-fönstret upp och jag kan inte göra något mer.
Jag försökte även radera mitt konto. Samma sak hände då.

Jag mailade supporten för ett par veckor sedan men har ännu inte fått något svar.

Jag hoppas bara att de även slutar dra pengar från mitt bankkonto per automatik, vilket jag hade förvalt, men inte heller det kan jag ändra.

Så jag skulle vilja varna för Photobucket! (i alla fall baserat på mina egna erfarenheter)
« Svar #7 skrivet: 03 juli 2017, 22:06:41 »
Vissa av mina bildlänkar från Photobucket verkar fungera, t ex bilderna på NANNY i fartygsmodellsektionen.

Man kan ju bara hoppas att Flickr fortsätter vara gratis, nu när man laddat upp en massa bilder dit över ett antal arbetstimmar...

*
« Svar #8 skrivet: 04 juli 2017, 04:29:59 »
Jag har personligen inget emot att betala men när de höjer från $29,99 / år till $399,99 / år helt plötsligt utan att meddela detta innan och spärrar mitt konto trots att jag betalat då blir jag faktiskt förbannad!
« Svar #9 skrivet: 04 juli 2017, 10:46:19 »
Jag har personligen inget emot att betala men när de höjer från $29,99 / år till $399,99 / år helt plötsligt utan att meddela detta innan och spärrar mitt konto trots att jag betalat då blir jag faktiskt förbannad!

Är du säker på att ditt konto är spärrat? Mitt är det inte, jag kan komma åt mina bilder, däremot är länkningen till andra sidor, forum etc spärrad.
*
« Svar #10 skrivet: 04 juli 2017, 11:17:23 »

Är du säker på att ditt konto är spärrat? Mitt är det inte, jag kan komma åt mina bilder, däremot är länkningen till andra sidor, forum etc spärrad.

Som jag skrev i tidigare inlägg så kommer jag inte åt mitt konto på något sätt om jag inte betalar mer. Det påståendet gäller fortfarande, jag kollade precis nu. Jag har heller inte fått något svar på mina mail till Photobucket.
*
« Svar #11 skrivet: 05 juli 2017, 23:20:13 »
Jag har bara Twitter så jag vet bara hur det ser ut där och det är den värsta folkstorm jag någonsin sett!

Kunder i stora massor lämnar Photobucket som de anser har tagit deras bilder gisslan och utövar utpressning mot dem (oss!)

Tusentals bilder från alla möjliga forum är blockerade, folk som har bloggar (och livnär sig på det) har fått sina sajter förstörda, en kille hade 178 annonser ute på eBay med sina bilder länkade från Photobucket - alla hans bilder är raderade från annonssajten... med mera med mera...

Om Photobucket inte gör något nu så är företaget snart borta skulle jag tro.
*
« Svar #12 skrivet: 06 juli 2017, 20:05:22 »
Jag är visst inte ensam om att ignoreras av Photobucket.

Flera nyhetssajter om skrivit om ämnet och försökt kontakta Photobucket får inget svar av dem. Sanslöst märkligt!
« Svar #13 skrivet: 07 juli 2017, 11:08:56 »
I natt kom 2 likadana mail från Photobucket "We noticed that you have been using Photobucket for 3rd party hosting" och ville jag skulle uppgradera till en Plus500 plan som kostar 399.99 dollar om året. Skulle inte tro det.....
« Svar #14 skrivet: 07 juli 2017, 11:34:54 »

Som jag skrev i tidigare inlägg så kommer jag inte åt mitt konto på något sätt om jag inte betalar mer. Det påståendet gäller fortfarande, jag kollade precis nu. Jag har heller inte fått något svar på mina mail till Photobucket.

Du är nog den förste jag läst om som inte kommer åt sina bilder.

Jag har i alla fall för säkerhets skull tankat hem nästan alla mina bilder.