SV: Synpunkter landgången 5.0
« Svar #15 skrivet: 06 maj 2017, 18:56:09 »
Tycker tyvärr oxå att bild snurran är en sämre ide , vi som sitter en bit ut och ej har bredband kopplat i skrovet får en sämre upplevelse.

Mvh
Aero01
« Svar #16 skrivet: 06 maj 2017, 23:00:06 »
När något återstartas önskar jag att allt ser EXAKT likadant ut som innan, och fungerar EXAKT som innan. Jag har liksom varken tid eller lust att klura ut allt på nytt. Än så länge ser mycket ut att funka som förr, dock med ny kosmetik. Kan man inte få en normal fyrkantig profilbild som i förra LG? Nu verkar det vara ovaler istället. Första irritationsmomentet bara där...

Dessutom verkar inte förhandsgranskning fungera för mig.
« Svar #17 skrivet: 07 maj 2017, 04:52:56 »
Efter att ha kikat lite på utformningen så är det en sak som jag funderar över och det är att jag skulle gärna likt på förra versionen av landgången samtidigt kunna se medlemmar online samt nyliga inlägg på en och samma bild. Detta underlättar om man för en debatt.
Fredrik Ahlman
« Svar #18 skrivet: 07 maj 2017, 08:15:13 »
Är det fler som har problem med förhandsgranskningen?

Och ja jag blir också irriterad på de ovala profilbilderna.
*
« Svar #19 skrivet: 07 maj 2017, 09:29:22 »
Det verkar saknas en ikon för nya inlägg i dom olika grupperna.

Här löns int förklarar för den som int begriper
« Svar #20 skrivet: 07 maj 2017, 13:54:30 »
Det ända jag har synpunkter på just nu är profilbilderna, som några andra påpekat redan tidigare. De var finare som fyrkantiga än som ovala.
*
« Svar #21 skrivet: 07 maj 2017, 16:25:53 »
Först vill jag tacka för allt arbete ni administratörer lagt ner för att få igång forumet igen.
Jag förmodar det för med sig en del kostnader och att många av oss som använder det också gärna vill bidra med en "prenumerationsavgift".
Återkom gärna med konto för detta.

Sen lite funderingar över funktionerna.

Finns någon funktion som visar att jag läst inlägget, tex att fetstil försvinner?

Jag har inte hittat någon funktion för senaste inläggen, där listan blir kvar när man öppnat ett inlägg och sen vill gå tillbaka. Man måste då klicka på Nyliga inlägg igen? Finns den funktionen?
Egentligen räcker det med vilka trådar det finns nya inlägg i. Man behöver inte alla inlägg i historiken.

/ Marre
*
« Svar #22 skrivet: 07 maj 2017, 17:07:42 »
Jag upptäckte just en sak. Då jag använder mobilen (Android) så ser karusellbilderna bra ut i rätt format. Det fungerar alltså inte i Firefox och jag testade även Edge, det funkar inte där heller; bilderna kapas av på höjden.

Är det ingen annan som har det problemet?
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
*
« Svar #23 skrivet: 07 maj 2017, 17:41:17 »
Jag upptäckte nu att om jag minskar mitt webbläsarfönster till ca 800 px bredd så ser bilderna OK ut.

Jag brukar dock surfa med en fönsterbredd på ca 1800 px och då ser det inte klokt ut.

Jag testade även fullskärm (2560 px) och då kapas bilderna ytterligare så de blir riktigt smala på höjden.

Så någonting är knas med forumets anpassning till olika skärmstorlekar/vilken bredd man använder på webbläsarfönstret.

Det kallas väl responsiv design eller liknande?

Vem surfar med en fönsterbredd på 800 pixlar idag?
« Senast ändrad: 07 maj 2017, 17:43:53 av FEA »
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
« Svar #24 skrivet: 07 maj 2017, 17:54:25 »
Jag saknar en "donera knapp" eller annan kontouppgift så att vi som deltar i forumet kan hjälpa till med kostnaden för jag utgår från att den här nya plattformen kostar en krona eller två. Bara som ett tips.
Fredrik Ahlman
« Svar #25 skrivet: 07 maj 2017, 18:14:31 »
Just nu har vi ingen jättekris ekonomiskt, då vi har lyckats få ner månadskostnaden lite!

Framöver kommer vi ju så klart att behöva "bränsle" igen så vi kommer att se till att få till en "donera knapp", det är dock inte första prioritet just nu, det gäller att få alla andra funktioner att fungera som de ska.

Men är det några som vill donera några kronor nu, så att vi kan bunkra upp för framtiden, så kan ni så länge med fördel använda Landgångens BG nr 367-2706

eller sätta in direkt på vårt Bankkonto i Swedbank som har nr: 8480-6,9140135691.

Hälsningar Stefan

« Svar #26 skrivet: 07 maj 2017, 18:25:33 »
Jag kan förstå att detta inte är prioritet nummer ett men jag gjorde precis en betalning själv och kan föreslå att ni andra användare gör det samma så att det finns utrymmen till ev modifieringar i nära framtid eller vad som krävs för att återskapa plattformen.
Fredrik Ahlman
« Svar #27 skrivet: 08 maj 2017, 09:17:39 »
Nu syftade jag förstås på vad som behöver förbättras med landgången 5.0. ;)

Vi hade backup på webbhotellet vilket inte visade sig vara tillräckligt...
Jag saknar den gamla hemsidans innehållsförteckning övr de senaste inläggen.
« Svar #28 skrivet: 08 maj 2017, 11:26:55 »
Äntligen är landgången tillbaka! Jag har saknat att kunna gå in här och läsa vad som har hänt på sistone  :)

Landgången vart ju sparat några gånger på Internet Archive Wayback Machine (https://archive.org/web/) Kanske något ifrån det gamla forumet går att rädda därifrån?
Mina bilder hos Flickr: https://www.flickr.com/photos/90555815@N06/

.... .-     . -.     -... .-. .-     -.. .- --. //Kryzzarn
« Svar #29 skrivet: 08 maj 2017, 11:45:49 »

Risberg skrev.
Jag saknar den gamla hemsidans innehållsförteckning övr de senaste inläggen.

Nere till vänster på startsidan så står det nyliga inlägg, klicka där så kommer innehållsförteckningen upp.
« Senast ändrad: 08 maj 2017, 11:47:54 av Gunnar »