TT-line öppnar linje till Bornholm
« skrivet: 04 maj 2017, 18:26:34 »
I sommar kommer TT-line att låta Nils Dacke gå mellan Swinoujscie-Rönne på lördagar.

http://www.rp.pl/Inni-przewoznicy/304199938-TT-Line-laczy-Swinoujscie-z-Bornholmem.html#ap-1 (polska)
SV: TT-line öppnar linje till Bornholm
« Svar #1 skrivet: 04 maj 2017, 18:27:43 »
En vecka senare meddelade Polferries att även de kommer att köra till Bornholm från Swinoujscie med nya Cracovia.

http://tv2bornholm.dk/?newsID=125398
« Svar #2 skrivet: 06 maj 2017, 10:23:17 »
Det vill ge än mer turister till Solskensön Bornholm. Det är bra
« Svar #3 skrivet: 07 maj 2017, 16:04:18 »
Det måste ju varit detta det var snack om beträffande Trelleborg. Men det blev alltså inte så att man bara anlöpte Bornholm på vägen?
*
« Svar #4 skrivet: 07 maj 2017, 16:11:20 »
Jag tror inte detta har ett dugg att göra med uppgifterna om en ny färjelinje till Trelleborg.
Det enda nya som framkommit om Trelleborg är kryssningsanlöp. Hur man sen kan kalla det för ny färjelinje, det förstår inte jag heller.

Polferries satsning mellan Swinoujscie och Rönne är inte så storstilad den heller. Två turer under 2017 är vad man utlovar, men det blir kanske fler nästa år.

/ Marre
« Svar #5 skrivet: 08 maj 2017, 09:07:32 »
Jag tror inte detta har ett dugg att göra med uppgifterna om en ny färjelinje till Trelleborg.
Det enda nya som framkommit om Trelleborg är kryssningsanlöp. Hur man sen kan kalla det för ny färjelinje, det förstår inte jag heller.

Polferries satsning mellan Swinoujscie och Rönne är inte så storstilad den heller. Två turer under 2017 är vad man utlovar, men det blir kanske fler nästa år.

/ Marre
Jag tror heller inte att detta har ett dugg att göra med uppgifterna om en ny färjelinje till Trelleborg (det vore i så fall pinsamt - färjan går ju inte från Trelleborg till Rønne). Men kryssningsanløpet har heller ett dugg med uppgifterna om en ny färjelinje till Trelleborg att göra, utan jag väntar fortfarande i spänning på hvilken ny färjehamn det är.
« Svar #6 skrivet: 22 maj 2017, 12:51:12 »
På direkt förfrågan svarar Trelleborgs hamn att frågan inte är avgjord ännu, så det är inte TT-Lines Swinoujscie-Rönne-led det är frågan om.
« Svar #7 skrivet: 22 maj 2017, 15:29:50 »
På direkt förfrågan svarar Trelleborgs hamn att frågan inte är avgjord ännu, så det är inte TT-Lines Swinoujscie-Rönne-led det är frågan om.
Om jag inte minns fel, upplystes vi för ett tag sedan om, att Trelleborgs hamn inte svarar på frågor från kreti och pleti. Har de ändrat sin policy i år?
*
« Svar #8 skrivet: 26 juni 2017, 16:46:44 »
I lørdags startede TT-Lines nye sommerrute mellem Swinoujscie og Rønne op. Belægningen på første tur var ikke prangende.

Kilde: http://tidende.dk/?Id=80655

- Michael
The ferry site http://www.ferry-site.dk/
Starnia: http://www.starnia.dk/ - Udgiver af maritime bøger.
« Svar #9 skrivet: 26 juni 2017, 20:54:51 »
Tidtabellen kanske inte är optimal även om jag kan tänka mig att många uppskattar en övernattning ombord, ett bra sätt att fördriva tiden ombord på Nils Dacke. ;)
« Svar #10 skrivet: 27 juni 2017, 07:23:25 »
Tidtabellen kanske inte är optimal även om jag kan tänka mig att många uppskattar en övernattning ombord, ett bra sätt att fördriva tiden ombord på Nils Dacke. ;)

Jag undrar jag. Varför skulle polacker åka till, för dem, svindyr ö, känner för egentligen ingenting, när dom själva har en fantastisk kustlinje med badorter? Och antal ö bor resande åt andra hållet lär knappast hålla linjen under armarna?
*
« Svar #11 skrivet: 27 juni 2017, 21:45:16 »
Undrar hur långsamt kommer Dacke gå.. Överfarten till Rönne kommer ta 6 timmar och 15 minuter, bara 45 min snabbare än till Ystad. Har inte Pomerania klarat på 5 timmar?
« Svar #12 skrivet: 18 juli 2017, 09:27:13 »
Det har blivit väldigt tyst om denna femte hamn från Trelleborg! ???
*
« Svar #13 skrivet: 21 juli 2017, 14:48:33 »

Jag undrar jag. Varför skulle polacker åka till, för dem, svindyr ö, känner för egentligen ingenting, när dom själva har en fantastisk kustlinje med badorter? Och antal ö bor resande åt andra hållet lär knappast hålla linjen under armarna?
Polen har kanske vackra kustlinjer och stränder men det är dyrt som satan och dessutom har vädret inte varit så bra sedan dess. I Swinoujscie kämpar man med invasion av myggor just nu och det kan skrämma bort vissa faktiskt. Men visst, inkomster i Polen är inte något stora...
« Svar #14 skrivet: 21 juli 2017, 15:03:27 »

Polen har kanske vackra kustlinjer och stränder men det är dyrt som satan och dessutom har vädret inte varit så bra sedan dess. I Swinoujscie kämpar man med invasion av myggor just nu och det kan skrämma bort vissa faktiskt. Men visst, inkomster i Polen är inte något stora...
Dyrt i förhållande till vad?
Knappast om man jämför priserna i t ex Tyskland några kilometer västerut.../Ulf